Subject: FW: 4_124,57-124,58_Jahimeeste arenduse side ja tänavavalgustuse projekteerimine_töö nr 24012
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Apr 2024 11:59:21 +0300

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Reimo Ruubel <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 16, 2024 11:57 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: Re: 4_124,57-124,58_Jahimeeste arenduse side ja tänavavalgustuse 
projekteerimine_töö nr 24012

  Tere Elliko!

Vastused alla kirjas ja uus dok siin, kus võiks olla nüüd kõik asjad 
parandatud.

https://www.dropbox.com/scl/fi/tpa8wfe60d3p6zaglvhpb/24012_PP_EL_EN_Jahimehe-Valgus-Telia-v3.zip?rlkey=1puio44zwq9gcqiqp2d6rbaag 
<https://www.dropbox.com/scl/fi/tpa8wfe60d3p6zaglvhpb/24012_PP_EL_EN_Jahimehe-Valgus-Telia-v3.zip?rlkey=1puio44zwq9gcqiqp2d6rbaag&dl=0> 
&dl=0

-- 
Lugupidamisega
Reimo Ruubel
AS Triger

On 11.04.2024 22:04, Elliko Kõiv wrote:

Tere

Tänan projekti täienduste eest, palun veel natukene korrigeerida.

1.	Vaadake palun sideprojektis sisukord üle. Pandud juurde, et EN-9-02 IKÕ 
plaan
2.	Palun seletuskirjas riigiteemaal/sh kavandatava katte alla jääva 
multitorustiku sügavused täpsustada. Vähim sügavus riigi põhimaantee või 
arendushuviga tee katte ja mulde all 2,2m; teemaal, mulde nõlvast kuni 1 m 
kaugusel 1,2m ja teemaal; mulde nõlvast kaugemal kui 1 m või ristumisel 
truubi/kraaviga/kraavi põhjas 1,0m.

Seletuskirjas p5.5 lisatud loetelu sügavustega

3.	IKÕ plaanide osas ei ole vajalik plaanile lisada KM numbreid (IKÕ 
näidislahendus manuses). Juhul kui kolmandad isikud kavandavad tehnovõrkude 
rajamist riigiteede alustele või neid teenindavatele kinnisasjadele, tuleb 
sõlmida IKÕ leping, mille sisuks on õigustatud isikule õiguse andmine 
nimetatud kinnisasja osale tehnovõrgu või - rajatise (edaspidi Ehitis) 
ehitamiseks, korrashoiuks ja/või omamiseks. Palu IKÕ plaan vormistada 
vastavalt IKÕ näidislahendusele (manuses). IKÕ plaan parandatud vastavalt 
näidisele.

IKÕ kasutusõiguse ala kohta tuleb luua ruumikuju Maakatastri piiratud 
asjaõiguste infosüsteemi (PARI) kaudu aadressil https://pari.kataster.ee 
ning esitada taotluses ruumikuju tunnus PARI ID number koos aktiivse 
jagamislingiga. Taotlus tuleb esitada Transpordiametile aadressil ( 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]). Lepingu 
taotluse vorm asub  <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee – 
Teehoid ja liikluskorraldus – Tee-ehituse juhendid – Riigimaade kasutus – 
tehnovõrgud – Taotlus teemaale tehnovõrgu ja -rajatise ehitamiseks ja 
talumiseks vajaliku isikliku kasutusõiguse seadmise lepingu sõlmimiseks. 
Sõlmitud leping on aluseks liiklusvälise tegevuse loa väljastamiseks.

4.	Palun täpsustust, kas kavandate multi või mikrotoru? Tegemist peaks olema 
multitoruga, mille sees on mikrotorud? Palun projektis ühtlustuda mõisted. 
Projektis läbivalt parandatud multitoruks.
5.	Palun sidetorustiku ristumisel korrigeerida ristmevälja joonist, 
kaitsetoru tugevus 1250N peaks olema ka müratõkkeseina vundamendi all. 
Joonisel peavad olema näidatud kõik olemasolevad ja kavandatavad 
tehnovõrgud, sh rajatised (müratõkkesein). Multitorustik kavandatakse 
müratõkkeseina alt läbi, sügavus vastavalt TRAM juhendi tabelile 1, sh on 
tegemist arendushuviga teega, kus maanteekatte all min sügavus peab 
tehnovõrgul olema 2,2m. Näidata plaanil ja ristmevälja joonisel ka 
puurimiskaevikute asukohad. Ristmevälja joonis on esitatud TRAM juhendi 
lisas 3. Asendiplaanil ristlõige täiendatud

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Reimo Ruubel  <mailto:[email-masked]> <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 2, 2024 2:17 PM
To: Elliko Kõiv  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Subject: Re: 4_124,57-124,58_Jahimeeste arenduse side ja tänavavalgustuse 
projekteerimine_töö nr 24012

Tere!

Saatsin korrigeeritud projekti üldmeilile ning vastused siin all:

On 27.03.2024 19:50, Elliko Kõiv wrote:

Tere

Esitasite Transpordiametile (edaspidi TRAM) kooskõlatamiseks AS Triger töö 
nr 24012 „Jahimeeste ala Jahimeeste, Kilksama küla, Tori vald“ 
tänavavalgustuse ja side (edaspidi tehnovõrk) liitumise projektlahendused. 
Esinesid projekti kooskõlastamist takistavad asjaolud, milledest tulenevalt 
palume projekti korrigeerida:

Üldist

1.	Riigitee nr 4 Tallinn – Pärnu –Ikla km 122,6–125,2 Sauga – Pärnu 2+2 
teelõik on TRAM ehitusobjekt käesoleval aastal, mistõttu tehnovõrkude 
ehitustööd tuleb kavandada koordineeritult tee-ehitusega. Tehnovõrkude 
ehitustööde aeg kokku leppida TRAM kontaktisikuga: Lääne üksuse ehituse 
projektijuht Arto Juhansoo, e-post: 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] 
Märkus lisatud seletuskirja.
2.	Projektis võtta aluseks TRAM tellimusel ja Hepta Group Energy OÜ poolt 
koostatud „Riigitee nr 4 Tallinn – Pärnu – Ikla km 122,6 – 125,2 Sauga – 
Pärnu lõigu tänavavalgustuse, elektri ja side rekonstrueerimise“ 
põhiprojektlahendus, sh lisada joonisele kõnealuse projekti kohta viide ja 
tingmärgid. Märkus ja tingmärgid lisatud.
3.	Taotluses soovite kooskõlastust sidele ja tänavavalgustusele, kuid CAD 
joonisel SV-4-1 on näidatud ka soojavarustuse lahendus? Kui antud taotluses 
soojavarustuse lahendusele kooskõlastust ei soovita, palun eemaldada side-ja 
valgustuse projektist. Ühtlasi, kuna nii välisvalgustuse ja side jaoks on 
koostatud eraldi projektid, siis eemaldada teemasse mittepuutuv osa 
projektist (valgustusest side ja vastupidi, vt ka plaanidel tingmärgid üle), 
anda konkreetselt seletuskirjas ja joonisel, mida eriosa projektiga 
lahendada soovitakse. Projekti seletuskirjadest eemaldada nt p. 5.5 
sideprojektis ja p. 4.5 tänavavalgustuse projektis. Seletuskirjades on 
põhjalikult kirjeldatud töid erinevates kaitsevööndites. Koostada sarnane 
alampeatükk ka töödeks riigiteel ja selle kaitsevööndis. SV-4-1 layout 
eemaldatud, jooniste kirjanurkades, kas valgustuse või sideprojekt, 
seletuskirjas esimene lause. Seletuskirjad täiendatud. Projektid tõstetud 
eraldi kaustadesse.
4.	Juhime tähelepanu, et alale ulatub Tori Vallavolikogu 21.09.2023 vastu 
võetud otsusega nr 192 „Jahimeeste kinnistu detailplaneeringu kehtestamine“ 
kehtestatud detailplaneering, millest tuleb tehnovõrkude projektide 
koostamisel lähtuda. Lisatud seletuskirja üldossa, kus projekti koostamisel 
aluseks olnud info loetelu.
5.	Tehnovõrkude kavandamisel riigiteede alustele ja neid teenindavatele 
kinnisasjadele (teemaa) palume lähtuda Transpordiameti juhendist MA 2018-015 
„Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel“, sh tabeli 1 
nõuetest tehnovõrkude sügavustele ja kaitsetorudele. Vastavalt juhendile 
tuleb tehnovõrgud tuleb kogu teemaa ulatuses rajada kaitsetorus 750N, 
ristumistel riigitee/JJT/mahasõitude/kraavide/truupidega 1250N. Korrigeerida 
tehnovõrkude lahendusi vastavalt juhendile, sh lisada projekti juurde 
ristmevälja ja katete taastamise joonised ja IKÕ plaanid. Palun lisada viide 
TRAM juhendi kohta ka projekti seletuskirja. Lisatud asendiplaanile EN-4-01. 
IKÕ plaani vormistamise osas pole kindel, sest infot veel Geoportaalis pole. 
Millised krundid on riigitee omad, KM punktid jne?
6.	Osaliselt jääb projekteeritav ala välja varem projekteeritud tee-ehituse 
tööalast – näidata nendele aladele nõuetekohane katete taastamine 
(asendiplaanil näidata taastatav ala, lisada kaeviku ristlõiked koos 
konstruktsioonidega) ning fikseerida seletuskirjas, et teekatete taastamisel 
tuleb lähtuda Transpordiameti vastavatest juhenditest (Riigiteede juhendid 
<https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#teetoode-tehnilised->  | 
Transpordiamet). Haljastuse taastamise osas fikseerida, et see tuleb teha 
kasvupinnase ja murukülviga vastavalt „Teetööde tehniliste kirjelduste 
<https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#teetoode-tehnilised-> “ 
peatükk nr 9 „Maastikukujundustööd“ kvaliteedinõuetele. Märkus lisatud 
seletuskirjadesse (p4.5/p5.5).
7.	Lisada, et kõrvale kalded on kooskõlastatud projektist keelatud. Märkus 
lisatud seletuskirjadesse (p4.5/p5.5).

Valgustus

8.	Projekti seletuskirja p 1: „Valgustuse toiteks on projekteeritud 
valgustuse juhtkilp TVK. Valgustuse lülitus on planeeritud 
regionaaltaimeriga lülitus. Juhtkilbi TVK toide lahendada eraldi projektiga“.

Selgitame, et TRAM tellimusel koostatud Hepta projektis (parempoolne joonis) 
on Tuule tn lõigule kavandatud välisvalgustus (sh kilbid), mis jääb TRAM 
omandisse ning ka TRAM hooldada. Transpordiamet ei saa nõustuda Jahimeeste 
arendusala välisvalgustusliinile elektritoite võtmisega TRAM TV valgustuse 
juhtimiskilbist LJS-3.

Juhime tähelepanu, et DP seletuskirja p 9.4 näeb ette:  Jahimeeste kinnistu 
(Kilksama küla Tori vald) detailplaneeringu ala 0,4kV elektrivarustus (MP3 
EV3) on planeeritud Raua:(Pärnu L) alajaama toitelt (vt allolevat joonist). 
Kinnistute elektrivarustuseks on planeeritava tee äärde teealasse ette 
nähtud 0,4 kV liitumis- ja jaotuskilbid (vt allolevat joonist). Palume 
elektrivarustuse kavandamisel lähtuda DP lahendusest. Asendil nüüd näidatud, 
kus hakkab olema liitumiskilp LK228907, kuhu on arvestatud tänavavalgustuse 
toide.

Side

9.	Juhime tähelepanu, et DP seletuskirja p 9.5 kohaselt on: 
sidekanalisatsiooni/multitorustiku põhitrassi ehitus planeeritud lähtuvana 
sidekaevust PMU-2436. Igale kinnistule/hoonele on planeeritud individuaalsed 
sidekanalisatsiooni/mikrotorustiku sisendid planeeritavast põhitrassist. 
Vastavalt vajadusele kasutada KKS tüüpi sidekaevusid. Projekti järgi on 
ettenähtud TELIA kaablivõrguga ühenduse saamiseks rajatavale hoonestusele 
rajada uus magistraal multitorustik 7x14/10 Cu (tuvastustraadiga) põhitrass 
alates sidekaevust PMU-2436. Sideühendus lahendatud vastavalt Telia Eesti AS 
poolt väljastatud tehnilistele tingimustele.

10.	Palun joonisel eristada sidetaristu selgemini. Hetkel ei ole kaabel ega 
kaevud haljasalal eristatavad, kasutada nt tumerohelist või helesinist 
tingmärki, tuua paremini esile. Värve muudetud, peaks olema paremini nüüd 
näha.

11.	Esitada teemaale jäävate sidekaevude joonised ning kuvada asendiplaanil 
nende reaalne suurus. SK-01 ei ole hea asukoht, antud asukohta on kavandatud 
TRAM põhiprojekti järgi müratõkkesein. Kaaluda SK-01 viimist teisele poole 
Tuule tn, sh ka SK-02 nihutamist arendusala poolsele teepoolele. 
Varemprojekteeritud sademeveekaevu SK-221 juures nihutada projekteeritav 
kaabel kaevust eemale. Ühtlasi juhime tähelepanu, et seoses Sauga - Pärnu 
2+2 tee-ehitusega on TRAM-i ja TELIA vahel erimeelsusi antud teelõigul Hepta 
poolt projekteeritud sidelahenduse lisatööde finantseerimise osas. SK-01 
liigutatud Tuule ja Pesa tn risti. SK-02 ei liigutaks, kaevude vahelised 
trassid oleks liiga pikad ja valguskaabli sisse puhumisel võib tekkida 
probleeme.
12.	Palun lisage projekti juurde TELIA tehnilised tingimused nr 38653955. 
Telia tehnilised tingimused projektis lisana.

Küsimuste korral palun võtke minuga ühendust.

Korrigeeritud projektlahendus esitada TRAM-i üldmeilile kooskõlastamiseks.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

-- 
Lugupidamisega
Reimo Ruubel
AS Triger